نكات طلايي در انتخاب كابينت خوب

۱۴ بازديد

نكات طلايي در انتخاب كابينت خوب

 

درب كابينت :

 

با توجه به اينكه شما ابتدا بايد سبك كابينت را مشخص كنيد كه در ادامه مقاله كاملا توضيح خواهيم داد كه سبك هاي كابينت مدرن و كابينت كلاسيك به چه صورت است و اينكه چگونه از بين اين دو سبك يكي را انتخاب كنيم.

 

حالا در نظر مي گيريم كه كابينتي كه انتخاب كرديد سبك مدرن مي باشد.در سبك مدرن، درب هاي كابينت از ام دي اف هاي براق ساخته مي شود.در مورد توليدكنندگان ام دي اف هاي براق مي‌ توان از دو محصول مرغوب و مناسب كه در كشور تركيه ساخته مي شود نام برد كه البته اخيرا يك شركت در كشور خودمان نيز اقدام به توليد اين نوع ام دي اف نيز نموده است.

 

ام دي اف هاي هايگلاس داراي روكش براق از جنس هاي پلي استر و پلي گلاس مي باشند كه تا حدودي در برابر خط و خش مقاوم هستند.

بدنه ي كابينت :

درمورد بدنه ي كابينت بايد به دو نكته ي اصلي توجه نمود :

 

۱- جنس بدنه كابينت بايد با مغز ام دي اف با روكش ملامينه ساخته شده باشد.

۲- لبه بدنه كابينت بايد نواركاري شده باشد تا نماي زيبايي به كار بدهد ، البته رنگ نواركاري بايد همرنگ و يا متناسب با رنگ كابينت باشد.

در بازار ايران ، كابينت‌ها اكثرا با بدنه ام دي اف و نوار PVC ساخته مي‌ شوند كه اين نوع كابينت كيفيت خوبي دارد و استفاده از اين نوع بدنه در كابينت آشپزخانه شما توصيه مي گردد.

صفحه ي كابينت :

 

در حال حاضر در بازار ايران از متريال هاي مختلفي استفاده مي شود كه هر كدام مزيت و معايب خاص خود را دارد. در كابينت آشپزخانه ، صفحه ي كابينت داراي بيشترين سطح تماس با آب مي باشد ، و به همين خاطر تمام اجزاي تشكيل دهنده صفحه ي كابينت بايد داراي مقاومت بالايي در برابر آب و رطوبت باشد.

صفحه كابينت از جنس ام دي اف :

 

صفحه كابينتي كه مغز آن ام دي اف بوده و روكش اچ پي ال دارد كه مقاوم در برابر خط و خش نيز است.

صفحه كابينت از جنس سنگ طبيعي :

 

اين نوع صفحه كابينت به علت طبيعي بودن يكي از زيباترين و پرطرفدارترين ها مي باشد.نقش و نگار هاي سنگ هاي طبيعي جلوه آشپزخانه را بسيار دلچسب تر مي كند.نوع سنگ هايي كه در صفحات كابينت به كار مي رود سنگ گرانيت و مرمر مي باشد كه بسيار گران قيمت نيز است.

 

صفحه كابينت از جنس سنگ مصنوعي كورين يا كوارتز :

 

صفحاتي هستند كه به صورت مصنوعي مي باشند و با فرآوري هايي كه بر روي آن ها انجام مي شود در برابر نفوذ آب مقاوم مي شوند و در برابر خط و خش آسيب پذيري كمتري دارند.

در صورتي كه سنگ كورين خط و خشي داشته باشد با انجام ساب مي توان به راحتي آن را مثل روز اول تميز و صيقلي كرد.كورين به علت اينكه به صورت يكپارچه مي باشد و اينكه اتصالات آن قابل تشخيص نيست طرفداران بسياري را دارد.اغلب اين سنگ هاي مصنوعي ساخت كشور كره مي باشند و برند هاي معتبر آن الجي و سامسونگ نيز است.

تفاوت سنگ مصنوعي كورين و كوارتز :

 

• كورين نرم تر از كوارتز است و آسيب پذيري كوارتز بسيار كمتر مي باشد.

• اتصالات در كورين به علت فرآوري و نرم بودنش قابل تشخيص نيست ولي در كوارتز نصاب ها سعي مي كنند اتصالات را در نقاط كور و دور از ديد انجام دهند.

• مقاومت كوارتز و كورين در مقابل نفوذ آب بسيار كم مي باشد و مي توان گفت تقريبا صفر مي باشد و تفاوت چنداني باهم ندارند.

• تعمير و ترميم در كورين به علت نرم و قابل انعطاف بودنش آسان تر از كوارتز است كه مقاومت بالاي كوارتز باعث مي شود تا كمتر نياز به تعمير و يا ترميم داشته باشد.

سبك كابينت مهم ترين قسمت در انتخاب كابينت :

 

مهم ترين نكته در انتخاب كابينت اين است كه چه سبك كابينتي، بهترين زيبايي در ابتدا و سپس كارايي را براي منزل و آشپزخانه شما دارد.به طور كلي كابينت ها داراي دو سبك مدرن (يعني داراي طراحي با خط هاي صاف و درب هاي براق ) و سبك كلاسيك (يعني كه شما را به ياد روم و ايران باستان مي اندازد كه كابينت شما داراي ستون و سرستون هاي اشرافي است.) .

كابينت مدرن :

 

كابينت با طراحي صاف و تخت كه از درب هاي براق و ام دي اف هايگلاس ساخته مي شود.

كابينت كلاسيك :

 

كابينت با طرح هاي قديمي و رومي كه ستون و سرستون هاي اشرافي دارد و درب هاي آن حكاكي شده و نقش و نگارهايي خلاقانه و قديمي باعث زيبايي هرچه بيشتر آن شده است.

 

لوازم جانبي به كار رفته در كابينت ها :

 

امروزه آشپزخانه ها همان كاربرد گذشته را ندارند و وظيفه هاي ديگري نيز به آشپزخانه ها محول شده است.يكي از اين وظيفه ها راحتي و جادار بودن در عين زيبايي نيز مي باشد.سبدها و لوازم برقي جانبي به كمك كابينت آشپزخانه آمده اند تا آشپزخانه ها را به محيط آرام و راحت براي خانم هاي خانه تبديل كنند.

شما با داشتن چند قفسه جانبي و چند اولزم جانبي برقي مي توانيد بيشترين زيبايي و كارايي را در آشپزخانه خود داشته باشيد.

يراق آلات بكار رفته در كابينت ها :

 

يراق آلات زيبا ه طلا و جواهرآلات تزئيني هستند كه خانم ها براي زيبايي بيشتر به خود مي آويزند. حتي ساده ترين كابينت هاي معمولي نيز با استفاده از قفل و دستگيره هاي زيبا و خاص، نماي خوبي پيدا مي كنند.

يراق آلات در واقع وظيفه اي دوگانه برعهده دارند : يك انجام وظيفه اصلي و دوم افزودن زيبايي به كابينت.

توجه داشته باشيد كه يك دستگيره بسيار زيبا و ظريف كه در عمل ممكن است از فرط ظرافت بشكند ، به هيچ كار نمي آيد چرا كه نمي تواند وظيفه اصلي خود كه همان باز كردن درب قفسه يا كشوهاي كابينت است را انجام دهد.

در حال حاضر باتوجه به اينكه همه بتوانند از امكانات منزل خود بيشترين استفاده را ببرند، يراق آلاتي مخصوص نيز وجود دارد كه براي افرادي با نقص عضو و يا محدوديت فعاليت هاي فيزيكي ساخته شده است و آن ها مي توانند مثل افراد معمولي از كابينت خود استفاده كنند.

انتخاب پيشخوان آشپزخانه يا اپن آشپزخانه :

 

انتخاب پيشخوان يا اپن بي شك بسيار مهم است چرا كه آشپزخانه هاي امروزي همجوار با نشيمن هستند و تاثير بسياري در دكوراسيون منزل دارند.باتوجه به اين مسئله مهم بايد طرح و سبك مناسبي را براي اپن خود انتخاب كنيد.
ام دي اف كار كابينت ساز كابينت كار تعميرات كابينت

در طراحي هايي كه امروز انجام مي شود نوعي از طراحي وجود دارد كه پيشخوان را تبديل به جزيره اي در آشپزخانه كرده اند مه بيشتر در آشپزخانه بزرگ كاربرد دارد و زيبايي آن را دو چندان مي كند.

نتيجه گيري :

 

با توجه به تمامي مسائلي كه گفته شد تا شما را در انتخاب كابينت مناسب راهنمايي كند بايد از طراحان و كساني كه در اين امر تجربه دارند كمك بگيريد و تمامي نكاتي كه گفته شد را سعي كنيد حدامكان در آشپزخانه خود اجرا كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.