نكات طلايي براي خريد كابينت

۲۱ بازديد

نكات طلايي براي خريد كابينت

 

 كابينت خوب و با دوام در قلب خانه نقش مهمي در زيبايي آشپزخانه و خانه ايفا مي كند شناخت دقيق اجزاي تشكيل دهنده يك كابينت نقش بسيار مهمي در انتخاب يك كابينت خوب دارد

 

كابينت خوب و با دوام در قلب خانه نقش مهمي در زيبايي آشپزخانه و خانه ايفا مي‌كند. شناخت دقيق اجزاي تشكيل دهنده يك كابينت نقش بسيار مهمي در انتخاب يك كابينت خوب دارد.

 

● اجزاي اصلي تشكيل دهنده كابينت

 

صفحه كابينت: در حال حاضر پنج نوع صفحه كابينت در بازار ايران موجود است: صفحه كابينت MDF - ۳۲ ميل، روكش HPL - صفحه نئوپان، روكش HPL - صفحه MDF، روكش ملامينه - صفحه پلي وود (Poly Wood)، روكش HPL - صفحه سنگ مصنوعي تمام اكريليك (Solid Surface)

 

در كابينت: در زمينه توليد در كابينت، مي‌توان از دو محصول مرغوب ساخت كشور تركيه نام برد كه البته يك شركت ايراني نيز به تازگي اقدام به توليد اين نوع درها كرده است. ضخامت اين درها بر خلاف درهاي معمولي، ۱۸ ميل است كه با روكش PVC داراي ۶ تيپ و تنوع رنگي بيش از ۲۰ رنگ است. نوع ديگري از درهاي كابينت نيز اخيراً به بازار وارد شده كه‌هايگلوس نام دارد. اين درها همان مشخصات فوق را دارد ولي در رنگ‌آميزي آن از رنگ‌هاي براق شبيه رنگ‌هاي تمام پلي‌استر (شيشه‌اي) استفاده شده كه جذابيت خاصي در تركيب كابينت ايجاد مي‌كند.

 

بدنه كابينت: در زمينه بدنه كابينت بايد به دو نكته كلي توجه داشت: جنس بدنه بايد با روكش ملامينه باشد و دوم اينكه لبه بدنه با نوار پوشيده شده باشد. در بازار، كابينت‌ها اكثراً با بدنه نئوپان و روكش كاغذ و نوار اطويي ساخته مي‌شود كه در مجموع كيفيت مناسبي ندارد و استفاده از اين نوع بدنه توصيه نمي‌شود. در واقع بهتر است جنس بدنه نيز از نوع MDF انتخاب شود.

 

● مشخصات صفحه كابينت

 

صفحه كابينت بيشترين سطحي است كه در تماس با آب قرار دارد؛ به همين دليل اجزاء تشكيل دهنده آن بايد از مقاومت بالايي در برابر آب برخوردار باشد؛ روكش‌هاي HPL كه مقاومت بالايي در برابر آب و خراش به وسيله اشياء نوك ‌تيز دارد، براي كابينت مناسب است. بر همين اساس معمولاً صفحات نئوپان كه داراي مقاومت كم در مقابل آب و حرارت هستند پيشنهاد نمي‌شود، درباره صفحات MDF با روكش ملامينه هم بايد گفت كه اين صفحات به دليل روكش ملامينه داراي خش‌پذيري و فرسايش زودهنگام است و براي كابينت مناسب نيست؛ بنابراين بهترين پيشنهاد براي انتخاب صفحه كابينت، همان صفحات ۳۲ ميل MDF با روكش HPL است كه از لحاظ كيفيت و مقاومت در برابر آب و خراشيدگي به وسيله اشياء نوك ‌تيز قابل اطمينان است. اخيراً محصول جديدي تحت عنوان پلي‌وود به بازار كابينت عرضه شده كه از چوب و پلاستيك ساخته شده و برخلاف صفحه كابينت، دوبل نبوده و به صورت يك لايه در ضخامت‌هاي ۳۲ ـ ۴۵ ميليمتر توليد مي‌شود و از اين نظر، نسبت به صفحه MDF با مشكل جدا شدن دوبل لايه‌ها مواجه نخواهد شد و در برابر رطوبت نيز داراي مقاومت و طول عمر بيشتري است. از مشخصات ديگر اين محصول مي‌توان به بدون درز بودن، نامحدود بودن در ابعاد، قابليت تعمير، مقاوم در برابر آتش، رطوبت و مواد شيميايي، خاصيت آنتي‌باكتريال، وزن سبك، ضد لك و بهداشتي بودن اشاره كرد كه به نظر مي‌رسد محصولي كامل و ايده‌آل را تشكيل مي‌دهد.

 

صفحه تمام اكرليك سنگ مصنوعي، نوع ديگري از صفحات روي كابينت است كه اخيرا به بازار آمده و به دليل اينكه از مواد مصنوعي ساخته شده، داراي طرح و تنوع رنگي زيادي است. از مزاياي قابل توجه اين صفحات مي‌توان، يكپارچه بودن و عدم وجود درز در سطح آن را نام برد. همچنين، شكل‌پذيري بسيار زياد اين محصول، ارائه طرح‌هاي متنوع از سوي طراحان را ميسر كرده است.

 

● نكاتي براي خريد كابينت:

 

كابينت با اشغال بخش عظيمي از ديوارها و كف، يكي از تأثيرگذارترين عوامل در دكوراسيون آشپزخانه محسوب مي‌شود، بنابراين دقت در خريد و نصب آن بسيار با اهميت است. نكات زير اطلاعاتي درخصوص نوع رنگ، طرح، كاهش هزينه‌ها و چگونگي استفاده بهينه از فضاي آشپزخانه را در هنگام خريد كابينت در اختيار شما قرار مي‌‌دهد:

 

در شرايطي كه آشپزخانه شما فضاي نورگير كمي دارد يا اصلاً نورگير ندارد، مي‌توانيد از سقف‌هاي كاذب استفاده كرده و با نور يك لامپ كم مصرف بزرگ، تمام نور آشپزخانه خود را تأمين كنيد. البته استفاده از اين سقف‌هاي كاذب زيبايي بيشتري را براي آشپزخانه شما همراه مي‌آورد.

 

اگر فضاي منزل شما كوچك است و جايي براي قرار دادن ميز نهار خوري نداريد، مي‌توانيد قسمتي يا تمام پيشخوان را به صورت ميز بسازيد تا هم آشپزخانه شما بزرگ‌تر جلوه كند و هم اينكه صاحب يك ميز نهار خوري در فضاي كوچك شده باشيد. لازم به ذكر است كه جنس اين ميز مي‌تواند از شيشه يا چوب باشد.

 

رنگ‌هايي كه شما براي كابينت انتخاب مي‌كنيد بسيار مهم است. همواره بيش از دو رنگ استفاده نكنيد. بهره‌گيري از رنگ‌هاي مكمل كار شما را بسيار جذاب خواهد كرد. مي‌توانيد براي فضاهاي كوچك و كم نور، از رنگ‌هاي روشن و گرم يا تلفيقي از رنگ سرد و گرم كه رنگ گرم آن غالب‌تر باشدبه كار بريد. از رنگ‌هاي بسيار تند مانند قرمز، آبي كاربني و... استفاده نكنيد زيرا رنگ‌هايي از اين قبيل در مدت زمان كوتاهي چشم را خسته خواهد كرد و ديگر آن لذتي كه در روزهاي اول از دكوراسيون آشپزخانه‌تان مي‌برديد نخواهيد برد.

ام دي اف كار   خدمات كابينت  كابينت ساز   كابينت كار

اگر فضاي آشپزخانه شما سقفي كوتاه دارد سعي كنيد از چوب‌هايي كه خطوط عمودي دارند و دستگيره‌هاي بلندي كه به صورت عمودي نصب شده‌اند استفاده كنيد. در صورتي كه آشپزخانه شما سقفي بلند دارد، سعي كنيد از چوب‌هايي با خطوط افقي استفاده كنيد. رنگ‌هايي كه شما براي كابينت‌ها انتخاب مي‌كنيد بسيار مهم است. در كابينت‌هايي كه درِ آنها MDF است سعي كنيد از دو رنگ تجاوز نكنيد، ولي در كابينت‌هايي كه درِ آنها پروفيل (قاب‌دار) است دورنگ يا سه رنگي كه با هم‌هارموني داشته باشند، كار شما را بسيار جذاب خواهد كرد و البته در آشپزخانه‌هايي كه سقف كوتاهي دارند مي‌توان HPL يا همان داخل قاب را چوبي انتخاب كرد كه راه‌هاي عمودي داشته باشد.

 

سعي كنيد در كابينت‌هاي پروفيل از HPL‌ كركره‌اي استفاده نكنيد، زيرا اگر آلودگي و روغن موجود در آشپزخانه به شيار كركره‌ها نفوذ كند، ‌تميز كردن آن بسيار دشوار يا گاهي غيرممكن است. اگر بدنه كابينت‌هاي خود را لِترون انتخاب كرده‌ايد، يادتان باشد حتماً بدنه زير سينك خود را MDF استفاده كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.