كابينت خوب چه كابينتي است؟

۱۷ بازديد

كابينت خوب چه كابينتي است؟

كابينت عنصري جدايي ناپذير در فضاي آشپزخانه است. وجود اين عنصر كاربردي و دكوراتيو در ايجاد نظم و ترتيب در آشپزخانه اهميت بسزايي دارد. كابينت ها به دو صورت زميني و هوايي در آشپزخانه نصب ميشوند. كابينت زميني بر روي زمين و كابينت هوايي با ارتفاع مشخصي بر روي ديوار نصب ميگردد. كابينت ها در ابعاد و مدل هاي متفاوتي طراحي و ساخته ميشوند و با توجه به سليقه و بودجه افراد سفارش داده ميشوند. وجود كابينت هاي زيبا و شيك ارزش خانه را در هنگام خريد و فروش بالا ميبرند. با توجه به آگهي هاي فروش ملك و آپارتمان ميتوان به اين نتيجه رسيد كه كابينت يكي از مزاياي اصلي خانه محسوب ميشود و خانه اي كه آشپزخانه آن با كابينت هاي بادوام, مرغوب و شيك مزين شده است مورد پسند اكثر افراد قرار ميگيرد.

كابينت ها از متريال هاي مختلفي از جمله MDF, نئوپان, فلز, PVC و چوب طبيعي ساخته ميشوند كه هر كدام ويژگي هاي منحصر بفرد خود را دارند. امروزه به دليل بالا بودن هزينه چوب طبيعي در كابينت سازي بيشتر از ام دي اف براي ساخت كابينت استفاده ميشود. اين متريال ها را ميتوان در قسمت هاي مختلف كابينت مانند بدنه يا درب مشاهده كرد. كابينت ها يا از يك نوع متريال و يا تركيبي از آنها ساخته ميشوند. كابينت هاي ام دي اف را ميتوان با روكش هاي متنوع از جمله پي وي سي, هايگلاس, پلي گلاس, اكريليك, HPL, ملامينه و لترون پوشش داد. اين روكش ها استحكام ام دي اف را بالا برده و به طول عمر كابينت مي افزايند. بدنه ي كابينت بايد از جنس ام دي اف باشد. MDF مناسب ترين متريال براي ساخت بدنه ي كابينت است. برخي از كابينت سازان براي ارزان تر شدم قيمت كابينت از چوب نئوپان استفاده ميكنند و برخي مشتريان قادر به تشخيص ام دي اف از نئوپان نيستند و كابينتي را در آشپزخانه خود نصب ميكنند كه كيفيت بالايي ندارد و براي آشپزخانه توصيه نميشود. نكته ي ديگري كه در مورد بدنه ي كابينت بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه لبه آن حتما نواركاري شده باشد.
ام دي اف كار كابينت كار كابينت ساز خدمات كابينت

                                           
 نواركاري در لبه ها نقش موثري در زيبايي كابينت ايفا ميكند خصوصاً نواركاري كه همرنگ با رنگ بدنه ي كابينت باشد. درب كابينت هاي آشپزخانه با روكش هاي متفاوت پوشش داده ميشوند. اين روكش ها طول عمر كابينت را افزايش داده و مقاومت آن را در برابر نم, رطوبت و پوسته پوسته شدن بالا ميبرد. در حال حاضر رايج ترين روكش ها پي وي سي و هايگلاس هستند كه در مقايسه با ساير روكش ها كيفيت بالاتري دارند. اين روكش ها به دليل سطح صاف و براقي كه دارند باعث انعكاس نور در آشپزخانه شده و فضاي آشپزخانه را روشن تر نشان ميدهند. علاوه بر آن اين روكش ها صد در صد ضد آب بوده و از پوسيدگي كابينت جلوگيري ميكنند. درب كابينت آشپزخانه از جمله قسمت هايي از كابينت است كه بيشتر در معرض آب قرار ميگيرد, به همين دليل وجود يك روكش با كيفيت باعث تضمين طول عمر و مقاومت كابينت ميشود.كابينت هاي ام دي افي كه با ملامينه روكش ميشوند قابليت خش پذيري دارند. به همين دليل روكش ملامينه چندان توصيه نميشود. در مقابل روكش HPL كيفيت بالاتري در برابر خراشيدگي دارند. اين روكش ها حتي اگر در معرض اشياء نوك تيز قرار گيرند به راحتي دچار خط و خش نميشوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.