كابينت ام دي اف، چرا گزينه اول آشپزخانه ام است؟

۲۰ بازديد

كابينت ام دي اف، چرا گزينه اول آشپزخانه ام است؟

مقاومت بالاي اين محصول در برابر رطوبت استفاده آن را در فضاي آشپزخانه تضمين مي‌كند. همچنين نگران استفاده از آن در شرايط آب و هوايي مرطوب نباشد. بخصوص كه در حال حاضر ام دي اف هاي جديد كه كاملاً رويه آن پرس است، توليدشده است كه اجازه عبور ذره‌اي رطوبت را به داخل چوب نمي‌دهد. از ديگر مزاياي ام دي اف عايق صدا بودن و مقاومت بالا در برابر حرارت است.

 

كابينت‌ها از كمد و كشوهايي تشكيل‌شده‌اند كه لوازم آشپزخانه را در دل خود جاي مي‌دهند. شما بايد مناسب با ميزان لوازمي كه در فضاي آشپزخانه‌تان نياز داريد، ابعاد و اندازه كابينت‌ها را سفارش دهيد. درصورتي‌كه در يك خانواده پرجمعيت زندگي مي‌كنيد، بايد به فكر طراحي و سفارش كابينت‌هاي جادار باشيد. ناگفته نماند منظور از كابينت‌هاي جادار، كابينت با عمق زياد نيست! عمق زياد در كابينت‌ها آشفتگي ايجاد مي‌كند

 

در قسمت‌هايي كه امكان دارد از كابينت‌هاي قدي استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد ارتفاع كابينت‌هاي بالايي را بلندتر در نظر بگيريد. استفاده از كشو به‌جاي كابينت طبقه‌اي، در بعضي قسمت‌ها مانند زير گاز، ايده خلاقانه‌اي است. درصورتي‌كه اهل پخت‌وپز روزانه هستيد، بهتر است از شلف و طبقاتي كه بدون در هستند در فضاي آشپزخانه كمتر استفاده كنيد. لازم به ذكر است كه تميز كردن چربي از اين قسمت‌ها به‌سختي صورت مي‌گيرد.

كدام جنس و طرح كابينت ام دي اف را انتخاب كنيد؟

 

 

در جنس و بافتي كه انتخاب مي‌كنيد، دقت كنيد. حتماً از جنس مقاوم در قسمت‌هايي مثل ظرف‌شويي كه رطوبت بيشتري دارد، استفاده كنيد. تا جايي كه امكان دارد از كمترين بافت در سطح رويه كابينت‌ها استفاده كنيد. ناهمواري‌ها محل مناسبي براي جمع شدن ميكروب هستند. بخصوص جنس سطح رويه كابينت را صاف و صيقلي انتخاب كنيد.

كدام انتخاب به‌صرفه است؟

 

 

كابينت از بدنه، در و صفحه رويه تشكيل‌شده است. شما براي بدنه كابينت دو انتخاب داريد. يكي استفاده از ورق ام دي اف براي ساخت بدنه و ديگري انتخاب نئوپان با روكش ملامينه است. معمولاً براي بدنه از نئوپان باروكش ملامينه استفاده مي‌كنند چون هزينه‌ ام دي اف خيلي بالاتر مي‌شود و اصلاً مقرون‌به‌صرفه نيست.

 

صفحه كابينت از جنس ام دي اف

تعميرات كابينت تعمير كابينت نصب كابينت نصاب كابينت

در آشپزخانه صفحه رويه كابينت بيشترين تماس را با رطوبت و خيسي دارد. دقت داشته باشيد جنس مقاومي براي اين قسمت انتخاب كنيد. نبايد از نئوپان استفاده كنيد. همچنين روكش‌هاي ملامينه هم به دليل خش‌پذيري بالا مناسب نيستند. روكش‌هاي اچ پي آل هم به دليل مقاومت بالا در مقابل آب و خراشيدگي مي‌توانند گزينه خوبي براي صفحه رويه باشند. يكي از پيشنهادهاي خوب براي صفحه كابينت انتخاب صفحات ۳۲ ميلي‌متري ‌ام دي اف با روكش اچ پي ال است. البته محصولات جديد ديگري هم توليدشده است كه مقاومت بالايي هم دارد. يكي از آن‌ها صفحه پلي وود است كه از تركيب چوب و پلاستيك است كه باضخامت ۳۲ تا ۴۵ ميلي‌متر توليد مي‌شود.


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.